A mérőállás
diktálása egy olyan folyamat, amely során egy mérőeszközzel (például víz-,
gáz-, vagy elektromos mérőóra) rendelkező ügyfél telefonon vagy online
felületen bejelenti a mérőállását a szolgáltatónak. Ez a módszer lehetőséget
ad arra, hogy az ügyfelek könnyedén és gyorsan közöljék az aktuális
fogyasztási adatokat anélkül, hogy regisztrálniuk kellene. Az első lépés az,
hogy az ügyfél felhívja a szolgáltatót a megadott telefonszámon vagy
bejelentkezik az online felületre. Ezután követni kell az automatikus
hangutasításokat vagy az online űrlap kitöltését. Az ügyfélnek meg kell adnia
a mérőóráján látható aktuális állást, valamint esetlegesen más információkat
is (pl. háztartásban tapasztalt problémák). A mérőállás diktálása
regisztráció nélkül kényelmes és időtakarékos módszer, amely segít elkerülni
az hosszas várakozást a telefonvonalon vagy az irodában. Fontos azonban
figyelembe venni, hogy ebben az esetben is pontosan és gondosan kell beírni
az adatokat, mivel ezek alapján kerül majd kiszámításra a következő számla
összege. Összességében tehát a mérőállás diktálása regisztráció nélkül egy
egyszerű és hatékony módszer annak érdekében, hogy naprakész legyen a
fogyasztási adatok közlése a szolgáltatóval. Legyen szó víz-, gáz- vagy
elektromos mérőóráról, mindig fontos figyelmet fordítani ezek pontos
nyilvántartására és időben történő bejelentésére.